دربند تهران دهکده ای در شمال تهران
نوشته شده توسط : gheirati

دهکده ای قدیمی و زیبا در شمال باغ سعد آباد وجود دارد که جز مناطق خنک و مخصوص گردشگری است به نام دربند تهران. زبان گذشته در این دهکده زبان تاتی بوده هر چند مردم قدیمی و بومی تر آن جا همچنان به همان زبان سخن می گویند. رد این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره این منطقه گردشگری به شما بدهیم تا با آن بیشتر آشنا شوید.

درباره دربند تهران

برای رزرو تور تهران و بازدید از دربند به سایت hitour24 مراجعه کنید.

تاریخچه دربند

در بند تهران جز قدیمی ترین مکان های استان تهران است که از آن هنگام مورد توجه پادشاهان آن زمان برای خوش گذرانی بوده است. ارتفاع دربند در 1700 متر بالاتر از سطح دریاست و تنها راه رسیدن به کوه های البرز مرکزی است. قدمت در بند به حدود 200 سال پیش می رسد. و باغی در آن مکان قرار دارد به نام شاطر که 100 سال قدمت دارد. می گویند آن موقع دو نفر اهل طالقان بودند و به این محل کوچ کرده اند و باعث آبادی دربند و این محله شده اند. در زمان قاجار به واسطه پادشاهان وقت این محله خیلی گسترش یافت.

دربند تهران قدیم

دربند در دوران پهلوی

در سال 1303 به دستور ناصرالدین شاه اولین ناهار خوری در این منطقه افتتاح شده و در سال 1314 به دستور رضا شاه لوکس ترین مهمان خانه تهران در کنار رودخانه ساخته شد که پذیرا مهمانان داخلی و خارجی بود. در حال حاضر خبری از ساختمان نیست و چندین سال پیش به دلایلی تخریب شد.

می توانید برای رزرو هتل در تهران به سایت hihotel مراجعه کنید.

رستوران های دربند تهران

دربند رستوران و کافه های بسیاری دارد و خوردن غذا و وقت گذراندن در این مکان ها جز تفریحات مرسوم پایتخت نشینان محسوب می شود. در این بخش قصد داریم چند مورد رستوران را به شما معرفی کنیم.

رستوران دربند تهران

سفره خانه آبشار

در این مکان تخت هایی سنتی وجود دارد که ویو طبیعت بکر دربند را به شما می دهد. غذا خوردن یا دور هم جمع شدن در این سفره خانه بسیار مرسوم است.

رستوران رست

جز با کیفیت ترین رستوران های در بند است که غذاهای ایرانی مناسب را برای شما سرو می کند. دیزاین این رستوران و ویو آن که آباشر و جنگل است لذت خوردن غذا را دو چندان می کند. تمامی این موارد باعث شده این رستوران جز بهترین های منطقه باشد.

رستوران بهشت

جز بهترین رستوران های چند طبقه دربند است که برای سرو غذا می شود به آنجا مراجعه کرد و غذای محبوب خود را در هوای خنک و طبیعیت بکر دربند میل کنید. این رستوران بهترین دیزی را برای شما طبخ می کند. از دیگر مزایای این رستوران دکوراسیون زیبا و پرسنل خوش برخورد  آن مجموعه است.

رستوران کوه پایه

یک رستوران معروف و نام آشنا برای اهالی آن منطقه که در دو محیط سر پوشیده و سر باز برای میهمانان خود غذا طبخ می کنند. این رستوران جز قدیمی ترین های منطقه در بند است که از کیفیت عالی غذا و دکوراسیون زیبایی برخوردار است.

رستوران کوه پایه تهران

هتل های نزدیک دربند

به دلیل وجود طبیعت بکر و زیبای دربند در این مکان هتلی وجود ندارد، اما شما میتوانید با رزرو هتل تهران که نزدیک دربند باشد به آنجا دسترسی راحت تری داشته باشید.

هتل سپهر دربند تهران

سپهر دربند تهران

موارد گفته شده نزدیک ترین هتل هایی است که هم به شهر نزدیک است هم به دهکده دربند شما می توانید برای رزرو هتل تهران به رزرواسیون hihotel مراجعه کنید.

حرف آخر

دربند از زیباترین مناطق شمال تهران است که گردشگران زیادی به آنجا می روند. پیشنهاد می کنم اگر با تور یا به صورت سفر به تهران می روید حتما از این مکان بکر بازدید کنید.





:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: